luni, decembrie 27, 2010

Mircea Diaconu în conferinţă de presă la PNL Giurgiu



Cunoscutul actor Mircea Diaconu, director al Teatrului Nottara şi senator PNL, a fost prezent pe 21 decembrie la Giurgiu, ocazie cu care a participat la o conferinţă de presă organizată de filiala liberală a judeţului, împreună cu primarul Lucian Iliescu, avocatul Dragoş Ujeniuc – vicepreşedinte al PNL Giurgiu, senatorul Vasile Mustăţea şi purtătorul de cuvânt al Organizaţiei PNL, Ionel Muscalu. Prestaţia lui Mircea Diaconu a fost cu adevărat deosebită, aşa cum, de altfel, ne-a obişnuit de multă vreme. El a abordat subiectele dezbătute împreună cu ziariştii în modul cel mai firesc cu putinţă, deschis şi sincer, fără şabloane sau tertipuri politice. Ca om politic, senatorul PNL s-a definit, de fapt, drept omul Mircea Diaconu: „Dacă în teatru, interpretând un personaj, mă apropii cât pot de fiinţa acestuia, mă mut cât pot în personajul respectiv, ca senator sunt eu însumi. Cineva mă întreba când intru în pielea senatorului. Dar în Senat am intrat eu, Mircea Diaconu din Câmpulung Muscel, cu firea mea, cu nervii mei, cu toate ale mele. Acesta este cel pe care l-au ales oamenii de acolo, nu l-au ales pe cel de la TV sau din vreun film ori din vreo piesă de teatru. Sunt doar eu, aşa cum sunt în realitate”.
Relatările despre diverse situaţii sau întâmplări au făcut deliciul asistenţei. Una dintre acestea, cu precădere, este cea privind candidatura sa la Senat: „Repetam la teatru «Titanic Vals», cu binecunoscutul personaj Spirache Necşulescu, cel cu discursul «nu m-alegeţi». A venit secretara şi mi-a spus că mă caută doi domni de la PNL, care mi-au propus să candidez. M-a apucat râsul, pentru că îmi propuneau pur şi simplu să joc în viaţă Spirache Necşulescu, nu aveam nici-o aplecare pentru o candidatură. De fapt nici nu am vrut să fie ales, dar până la urmă am depus dosarul şi mi-am văzut de treabă. Nu am făcut nici un fel de campanie, de fapt, ca şi Spirache Necşulescu, spuneam şi eu că nu vreau să fiu ales. Am fost o singură dată la un post local de televiziune, iar ziariştii mi-au cerut să spun ce promit oamenilor. Am spus că nu promit nimic, asta gândeam, pentru că rostul unui senator, aşa cum îl văd eu, nu este să asfalteze, să facă poduri sau altele de acest fel. El trebuie să îi reprezinte onorabil, oriunde s-ar duce, să facă legi şi să nu se facă de râs. La alegeri eram plecat într-un turneu în Germania şi m-a sunat primarul din Câmpulung să-mi spună că am fost ales. Pe moment m-am blocat, fiindcă mi-am dat seama că totul se va schimba. O verişoară din Câmpulung mi-a spus că am fost ales tocmai pentru că am spus că nu promit să fac nimic. Oamenii au spus: nici el nu o să facă nimic, dar măcar a spus că nu va face, mi-a zis ea”.
Cultura este unul dintre domeniile către care Mircea Diaconu şi-a îndreptat atenţia în mod deosebit. El a arătat că, dincolo de bani, este nevoie de o strategie, de implicare şi de o gândire serioasă. Din păcate, avea să relateze senatorul Diaconu, „proiectele noastre nu sunt băgate în seamă, fiindcă suntem într-o anumită parte a Parlamentului”.
Din intervenţia avocatului Dragoş Ujeniuc am aflat cum a evoluat în tinereţe împreună cu Mircea Diaconu pe scenă, cu teatrul studenţesc „Podul”. „Îmi face o mare plăcere să constat că Mircea Diaconu a venit aici la Giurgiu, nu ca politician în primul rând, ci ca om, ca actor şi om de cultură. Nu am vreun regret că nu mai sunt deputat, doar pentru un singur lucru îmi pare rău: că nu mai sunt deputat pentru a mai face o dată echipă cu el, în Parlament, aşa cum am făcut în studenţie pe scenă”, a declarat Dragoş Ujeniuc.
Ionel Muscalu a relatat şi el că de Mircea Diaconu îl leagă şi activitatea pe care a avut-o ca tânăr ziarist la revista „D’ale Bucureştilor”, dar şi faptul că apreciază foarte mult cărţile scrise de talentatul actor. „Vreau să vorbesc mai ales despre scriitorul Mircea Diaconu, despre cărţile sale, care m-au impresionat în mod semnificativ. Recomand oricui să citească, de exemplu, «La noi, când vine iarna», un volum pe care îl consider excepţional”, a spus Ionel Muscalu.
Chiar dacă Mircea Diaconu arăta că încă nu s-a gândit la un eventual al doilea mandat de senator, colegul său din Senat, Vasile Mustăţea, şi-a exprimat speranţa şi convingerea că un astfel de mandat va exista: „Eu sunt convins că Mircea Diaconu va fi senator şi în viitoarea legislatură, pentru că este nevoie de un senator ca el. Ce îmi place în mod deosebit este faptul că şi atunci când nu este pregătit pentru o anumită temă, când cineva spune o gogomănie în plenul Senatului sare ca din arc şi îi dă o replică meritată”.
În încheierea conferinţei de presă, primarul Lucian Iliescu a declarat: „Prezenţa lui Mircea Diaconu la Giurgiu este un eveniment unic. Am constata încă o dată că este un om liber, deschis, personal sunt încântat de fiecare dată când îl ascult. Îi mulţumesc că a dat curs invitaţiei noastre, vizita sa este un cadou pentru noi toţi şi, de asemenea, şi pentru giurgiuveni”.
Bogdan Sandu

Niciun comentariu:

EDRAH_Giurgiu PHASE I