vineri, martie 04, 2011

Imnic


Aloe cu caliciul Afroditei spre inima oricărui îndrăgostit.
Calyx pe dosul dantelei îmbibate de arsenic,
Ies otrăvurile din noi, înoindu-ne. Călări,
Kafka cel chipeş din Scrisori către tatăl meu,
Poe cel drăgălaş şi corbul
Neva Yorka, New Amsterdaam, New York,
Mi-am dispreţuit timpul dormindu-l pe o bancă,
Alături de autobiografia lui Clinton,
De parcă îmi muriseră toţi contemporanii,
Am ratat capitala şi am surprins visul,
Nori ca arătura prin omeţi şi brazde de ocean,
Golem-ul, Don Quijote nu-l resimte, straniu,
Ne descalţă, ne pipăie, căni, pixuri, şepci cu NY,
Made în China. Personaje pretenţioase.
Câtă vodcă sau wisky aţi traversat oceanul?
Nici una, doar o roşcată mexicană cu lămăie,
Scrieri poliţiste transpuse în spătarul fotoliului,
“Marbles of the dancing floor
Break bitter furies of complexity,
Those images that yet
Fresh images beget,
That dolphin-torn, that gong-tormented sea.”.
W.B. Yeats (1865-1939).
Eu căutam un palmier şi un înebunitor succes
In Santa Monica, la celălalt ocean,
În timp ce tu, elicopteros sub cascade, năşteai curcubee.
Oraşul laborios ca o carte îşi deschide tăcerea,
Lăsând nefericirile să se transforme în rugi la ore exacte.

Niciun comentariu:

EDRAH_Giurgiu PHASE I