vineri, februarie 11, 2011

Mama -primăvara noastră eternă


Tu ai venit  pe lume să-mi fii mamă,
Să crezi în mine şi să mă dezmierzi,
Să mă înconjuri  cu îngeri, când mi-e teamă,
Să mă iubești oricând, orice să crezi.

Tu ai pe lume doar două păcate,
Cu siguranță două-s despre mine,
Căci te-ai trufit cu mine peste poate,
Lăsând în urmă dragostea de sine.

Eşti înger, ştiu şi eu  şi multe stele,
Cu care ai stat de vorbă nopţi întregi,
Veghindu-mi somnul sau rugând pe ele,
Să-mi dea o cale în vremile vitregi.

Mi-ai fost şi vis, oglindă, drum în viaţă,
Mi-ai dat şi hotărâre şi speranţă,
Mi-ai fost şi leagăn, sânul  plin de dor,
M-ai alăptat cu cer şi adevăr.

Eşti şi acum o lebădă şi-o zână
A lacului acela fermecat,
Unde-am murit şi am simţit o mână,
Prin gândul tău pe loc m-ai înviat.

Trec anii peste tine, mamă,
Privind imaginile acelea de demult,
Te văd şi soră şi copilă iară,
În mintea mea eşti tânără oricând.














Ai şi nepoţi, ca ghiocei în viaţă,
Mărgăritare sfinte, râzi, le vrei,
-Copile, spui, priveşte doar în faţă!
Un abur creşte peste ochii tăi.

Şi ştiu atunci că primăveri eterne
Le porţi în suflet, ca să ni le dai,
Când vieţile ne sunt blesteme,
Tu ne renaşti iubind în flori de rai.

16 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Am plâns de dimineață!
Sunt lacrimi calde, de recunoștință!

”Trec anii peste tine, mamă,
Privind imaginile acelea de demult,
Te văd şi soră şi copilă iară,
În mintea mea eşti tânără oricând.”

Să-ți fie MAMA mereu zâna ta bună!!!

Karla spunea...

Emotionant poem, emotionante metafore...
ultimele doua versuri rezoneaza acustic, la fel ca ecourile in inaltimile unui munte...

Flor da Vida (Suelzy Quinta) spunea...

Amigo, minha nossa! Poema emocionate... Tocou-me a alma... Sublimes versos!!! Eu aqui com lágrimas nos olhos pela emoção... Aplausos e mais aplausos a ti!!! Carinhos... Bjsss

Karina spunea...

emotionant!

Alex spunea...

Felicitari !

Unknown spunea...

Cit de frumoasa e poezia, e una sufletista ... Felicitari!!! Liuba

Anonim spunea...

Primavara, mama noastra , ies urzicile pe coasta.

Unknown spunea...

@ Incertitudini: nu am avut in nici un caz intenția de a da oamenii in clocot, dar e cert ca asta e treaba poetului, sa-și exprime cu sinceritate sentimentele, atunci când exista si o umbra de talent reușește sa nască si emoții in ceilalți. Va mulțumesc pentru aceste aprecieri!

Unknown spunea...

@Karla: "ultimele doua versuri rezonează acustic, la fel ca ecourile in înălțimile unui munte...", încurajările de genul acesta, pe care mi le adresați de mai bine de un an m-au ajutat sa îmi vad de aceasta "treaba" si sa ajung la momentul când acest colt virtual se transforma într-un volum fizic, palpabil. Va mulțumesc!

Unknown spunea...

@Flor da Vida:" Venha, me ame e te deixes amar
Carinho e ternura tenho muito p'ra te dar ..."
Am avut mereu placerea de a ma bucura de versurile dumneavoastra.

Unknown spunea...

@ Karina: Multumesc!

Unknown spunea...

@Ioan Alexandru: Fiecare cu poezia lui, meriți si tu felicitări!

Unknown spunea...

@Liuba: Ma bucura aprecierea voastra, dar mai ales faptul ca cititi ceea ce scriu!

Unknown spunea...

@Anonim: Da, un cântec popular, și?...

Unknown spunea...

@ANONIM: Am verificat, mai exact este cam asa:I. DOINE ȘI CÂNTECE
CÂNTECE DE SĂRĂCIE, BOALĂ ȘI NECAZ,

Primăvara-i muma noastră
Dau urzicile pe coastă.
Si răsar urzicile
Le culeg muierile.
Hai, bade, după urzici
Că-i plin codru de voinici.
Si la fagul cel rotat
Acolo-i nenea culcat.
Vin bufenii de la piatră
Cu oala cu urdă fiartă.
Vin bufenii de la Steier
Bufnițele-s cu slaier
Si-or mai da si drăgăvei
Si-i culeg nepoții mei.

Pădure, soro pădure,
Tu să nu mă spuni la nime'
C-am verit tri veri în tine
Cu firizul lângă mine.

Braulio Pereira spunea...

sencillamente..dulcemente fantastico

en tu corazon cada dia hay primavera


abrazo poético!!

EDRAH_Giurgiu PHASE I