miercuri, februarie 02, 2011

Adevarul de seara prezintă si pe cei care ne interesează cel mai mult, copiii noștri giurgiuveni . Citesc cu drag despre Costin Antonescu, pacifistul care vrea să reeduce deţinuţii

Costin Antonescu, pacifistul care vrea să reeduce deţinuţii


Tânărul se pregăteşte pentru admiterea la liceu, dar spune că vrea să le dea o lecţie persoanelor private de libertate. Este fan Harry Potter şi îşi doreşte să devină poliţist.

Costin, spun profesorii, este printre cei mai buni elevi ai Şcolii Generale numărul 8, Academician „Marin Voiculescu”. Este membru al Consiliului Elevilor şi a reuşit să se facă remarcat încă din clasele mici.
„Este un băiat foarte inteligent, care te uimeşte cu răspunsurile pe care le dă. Este spontan şi are rezultate foarte bune la învăţătură”, spune Theodora Matei, profesoară de franceză.
Bineînţeles că tânărul este şeful clasei, dar crede că a fi cel mai bun elev nu înseamnă să ai doar note bune, ci trebuie să te pricepi destul de bine şi la relaţiile interumane.
„Trebuie să ştii să te impui. Îmi place să-mi ajut colegii atunci când au nevoie pentru că şi ei m-ar ajuta pe mine. Dacă apar conflicte eu am grijă să le sting şi să calmez lucrurile”, a spus Costin.
Curios să-şi cunoască nivelul la care se află la anumite materii, din clasa a V-a, a participat la toate concursurile şcoalare care s-au ivit însă materia lui preferată rămâne româna. La ultimul concurs, „Evaluare în educaţie”a obţinut 93 de puncte din 100.
Costin nu este cel mai bun doar la şcoală, dar şi la înot. Practică acest sport de şapte ani şi nu ratat nici o competiţie, la ultimul concurs judeţean ocupând locul 2.
„Îmi place foarte mult acest sport şi sunt printre cei mai vechi care practică înotul în judeţ. După ore merg la înot şi asta mă relaxează foarte mult. Nu cred că aş putea face altceva mai bun în sensul acesta”, mărturiseşte elevul.
Giurgiuveanul spune că vrea să urmeze Academia de Poliţie şi să lucreze în sistemul penitenciarelor, urmând astfel modelul părinţilor săi. Vrea să se ocupe de reeducarea deţinuţilor şi spune că are suficientă putere de convingere cât să-i facă pe ei să-şi îndrepte greşelile.
„Mă atrage acest sistem şi cred că aş face parte. Aş vrea să mă ocup de programe de reeducare pentru ei ca să se poată reintegra în societate. Şi părinţii mei lucrează în Penitenciar şi ştiu ce presupune. Mai mult, cred că aş putea sta de vorbă cu orice fel de om”, a spus Costin.
Tânărul crede că fiecare are dreptul la o a doua şansă şi că societatea ar trebui să fie pregătită să îi accepte.


Îi place
Să iasă cu prietenii şi să navigheze pe internet. Citeşte rar, dar îi place Harry Poter. Urmăreşte cu plăcere filmele de comedie şi îi place să meargă la cumpărături.

Nu-i place
Nu-i plac oamenii care profită sau îşi bat joc de cei mai slabi.
Întrebări şi răspunsuri
Părinţii tăi te bat la cap să stai cu burta pe carte?
Nu, mă lasă să mă şi distrez, dar îmi argumentează faptul că dacă nu am grijă la şcoală atunci pierd şi banii de buzunar şi atunci e în interesul meu, pentru că am numai de câştigat.”
Ţi-ai dori să faci înot şi după ce intri la liceu?
„Da mi-ar plăcea. Mi-ar fi plăcut să existe posiblitatea să fac acest sport la un alt nivel, dar, din păcate, în oraş nu se poate”, spune Costin.

Un comentariu:

Karla spunea...

Un pusti simpatic si inteligent:) Imi aminteste de fostii mei elevi...
bravo parintilor!

EDRAH_Giurgiu PHASE I