luni, ianuarie 03, 2011

Aşa. Deci, mie să-mi explice deştepţii de ce spiritul românesc nu are legatura cu Vrancea, Harghita şi Covasna!!! Adică, de unde şi până unde ţine România?

Aşa. Deci, mie să-mi explice deştepţii de ce spiritul românesc nu are legatura cu Vrancea, Harghita şi Covasna!!! Adică, de unde şi până unde ţine România?

Iar Ţara Românească, Transilvania, Banatul etc. nici nu au loc în balada de  stele, păduri, lumânări, paseri, lăutari etc... ori e prea "medievală", ori e cam aşa...:

Iar cel Ungurean,
Şi cu cel Vrâncean,
Mări se vorbiră,
Ei se sfătuiră
Pe l'apus de soare
Ca să mi-l omoare
Pe cel Moldovan
Că-i mai ortoman










3 comentarii:

Anonim spunea...

Fără a mă considera unul dintre "deştepţi", doar o româncă get-beget, cu rădăcini zdravene-n Ţara muntenească (de-ar trebui o identificare, plecând de la provinciile tradiţionale româneşti):
România se întinde atât cât doreşte, sau poate fiecare să simtă, sau cât îi convine să recunoască ... Azi, mai mică decât o simţim ( a se lua în toate sensurile vorbei).
O chestiune sensibilă şi dezvoltarea ei nu cred că poate încăpea doar într-un astfel de comentariu.
Numiţi cele trei zone, de parcă am delimita un nou "Triunghi al Bermudelor"... "Mioriţa" - culeasă de Russo, în timpul şederii la Soveja (Vrancea)... Doar una din multitudinea de variante, existenţa lor având ca explicaţie transhumanţa ...
Voi urmări, mă interesează şi opinia altora şi, poate, voi mai interveni...

Anonim spunea...

Scuze!!! Întăresc şi completez, după ce am văzut adăugirea dvs la postare: Nu-s, în niciun caz, unul dintre "deştepţii lui Boc".
M-am pripit a posta comentariul, incitată de tema propusă...
Încă o dată, scuze!

Unknown spunea...

Eu nu am fost atent la comentariu, ci am dorit sa accentuez pe o tema a zilei: pe de-o parte "spiritul Mioritei" cu romani care isi asteapta cuminti sfarsitul ( Dar si celelate personaje sunt tot romani, macar unul - cel vrancean!), pe de alta parte tema predarii in limba maghiara a limbii romane, de care se va vorbi mult si se vor face foarte putine.
Aveti dreptate, referitor la comentariul postat, de aceea revin eu asupra completarii care ingradeste si tai din multul politic, fiindca numai fara el putem sa ne exprimam in mai largi palete de tonuri si culori cultural-istorice. Multumesc!

EDRAH_Giurgiu PHASE I